10 استراتژی بازاریابی اینستاگرام که هر کسب و کاری نیاز به دانستن آن دارد
نوشته شده توسط : ساحل

اینستاگرام برای صاحبان سوداگری می تواند یک راز باشد. در نوشتار ­ای چنین دیدگاهی نوشته شده بود که : “اگر شما یک هنرمند نامی نیستید، سرشناس شدن در اینستاگرام شغل زیاد سختی است”. در حالی که ممکن است این سوژه تا حدودی واقعیت داشته باشد، مطمئن هستم که شما لزوما به پیگیری شهرت نیستید؛ در برابر می‌خواهید جایگاهی قابل اطمینان در پلتفرم، به قصد درگیری بیشتر و ارتباط با بازار منظور خویش بسازید. این نوشتار از طریق 10 راهنمایی به شما در استفاده از بازاریابی اینستاگرام برای سپریدن صحیح این پیشه کمک می‌کند.

هشتگ باید بخشی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باشد
به غیر از تصاویر، هشتگ‌ها مهم‌ترین عنصر پست شما هستند. در حالی که نوشتن شرح تصاویر به شما کمک می‌کند لغایت به ذکر داستان پشت تصویر خود بپردازید، هشتگ‌ها به شما اجازه دیده شدن تصویر و توضیح آن، بدست افراد خارج از حوزه فعلی فالوور‌ ( دنبال‌کنندگان ) های شما را می‌دهد.

هنگامی که کاربران، هشتگ‌های مربوط به صنعت مورد عقیده خویش را جستجو می‌کنند شما به دنبال نمایش پست‌های خویش هستید. اگر این طور نباشد فرصت مناسبی را برای رقبایتان برای نشان دادن پست‌هایشان، افزایش نفوذ و افزایش شمار فالوور‌هایشان ایجاد کرده ­اید.
در اینجا سه استراتژی اصلی که می‌توانید برای گزینش هشتگ‌ها بهره‌گیری کنید وجود دارد :

استفاده از هشتگ‌های دوست داشتنی که بیشترین بخت برای جستجو را دارند ( به عنوان مثال: #TBT، و غیره )
استفاده از هشتگ‌هایی با محبوبیت کمتر اما در همان سان بسیار مرتبط. این هشتگ‌ها شدنی است کاربران کمتری را به پست های شما جذب کنند، اما در عوض کسانی که پیدا می‌کنند اغلب کاربران هدف شما خواهند بود.
استفاده از هشتگ‌هایی که به طور معمول تصور می‌شود فالوور‌های اکثریت را جذب کند؛ به عنوان مثال: #followme # follow4follow و #follow
بدون در نظر دریافت اینکه از کدام‌ یک از این سه راهبرد استفاده می‌کنید، کوشش کنید دست کم از یک هشتگ در هر پست کاربرد کنید. در مورد استفاده بیش از مرز از هشتگ‌ها نیز نگران نباشید؛ برخی تحقیقات پرتو می‌دهند که درگیری در پست‌هایی که بالای 11 هشتگ دارند، بیشتر است!

بخشی از جامعه اینستاگرام باشید
همانند تمام بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام زمانی که شما از آن برای برقراری بستگی با دیگر کاربران کاربرد می‌کنید بسیار خوب عمل می‌کند. به کارگیری پلتفرم فقط به ارسال عکس ها در فضای کوچک اطرافتان محدود نمی ­شود، بلکه به شرکت کردن و یا ایجاد جامعه در مورد آن عکس اشاره دارد.
راه های بسیاری برای ساخت و یا حضور به عنوان بخشی از یک جامعه در بازاریابی اینستاگرام هستی دارد. به کارگیری هشتگ‌ها به شما دستور می‌دهد تا با کاربرانی که الی به حال هرگز آنها را ملاقات نکرده ­اید وابستگی استوار کنید. آشکارکردن علاقه ( لایک ) و بازگویی دیدگاه در عکس های افراد دیگر باعث وابستگی شما با جامعه بزرگ‌تری می‌شود ( و اغلب به شما کمک می‌کند فالوور‌های خویش را افزایش دهید زیرا افراد معمولا فعالیت‌های شما را استجابت خواهند عدل ). کمپانی در کمپین‌های بازاریابی اینستاگرام برای پیشبرد یک قصد ارزشمند می‌تواند به شما جهت حضور در همکاری‌های بزرگ‌تر کمک کند. به اشتراک‌گذاری تصاویر و فیلم از وقایعی که رویداد می‌افتد باعث می‌شود فالوور‌های شما احساس کنند در آن کار و جنبش بوده‌اند، و یا یک بخش راستین از جامعه شما هستند.

بیشتر بخوانید: سرآغاز ای بر استراتژی برند : 7 راهبرد حیاتی در خلق برندی قدرتمند
تناوب بهینه ارسال پست را بدانید
شما احتمالا تعداد زیادی مشاوره‌ی متناقض در باره اینکه هر چند مدت یک بار در اینستاگرام خود پست بگذارید، شنیده‌اید. ولی در نهایت، تنها شما می‌توانید تصمیم بگیرید که بهترین رفتار با مخاطبانتان کدام است.
به عبارت دیگر، از افزایش پست‌های خویش زمانی که فرصت آن برپایی می‌شود نگران نباشید. با یک پست در روز شروع کنید، و به تدریج کوشش کنید تعداد آن را افزایش دهید. هنگامی که به نقطه‌ای رسیدید که تعامل در حال تفریق بود، تعداد پست‌ها را لغایت حدودی مختصر کنید تا زمانی که مجدد به سطح مطلوب خود بازگردید.

تصاویر خویش را مرتبط با دانستن به برند خود نگه دارید
برخی از کامیاب ترین برند‌سازی های موجود در اینستاگرام پروا زیادی به وضعیت برقراری وابستگی میانی تصاویرشان با هویت نام بازرگانی خویش دارند. به نظر می‌رسد که یک شمای کلی از تصاویر خویش دارند و این شمای کلی نیز ارتباط نزدیکی با تصویر کلی شرکت آنها دارد.
استارباکس، به عنوان مثال، که بیانیه ماموریتی به شرح پایین دارد: ” به‌منظور الهام بخشیدن و رشد و تربیت روح انسان – هر فرد، یک فنجان در هر منطقه.” پست‌های اینستاگرام خود را از راه ارائه عکس ها الهام‌بخش و دلگرم کننده که از این بیانیه به نکوداشتن حمایت می‌کنند به اشتراک می‌گذارد. به جای ارسال تبلیغات و عکس های تصادفی از قهوه، آنها از تصاویر خودشان برای پیشبرد ماموریت کمپانی بهره‌گیری می‌کنند.

کل مشخصات خویش را بهینه کنید
بهینه‌سازی صحیح مشخصاتتان در بازاریابی اینستاگرام موعد زیادی نمی‌برد ولی می‌تواند کارایی قابل توجهی در شمار افرادی که وارد سایت شما می‌شوند ( بدون پروا به دیدگاه آنها در باره برند شما ) داشته باشد. بعضی از بهترین شیوه‌ها برای بهینه سازی مشخصاتتان بر این پایه اند :

اطمینان حاصل کنید که تصاویر و توضیحات آنها با پرماسیدن اسم تجاریتان منسجم است.
همیشه لینکی برای پیوستگی به تارنما خویش داشته باشید. شدنی است گرایش داشته باشید صفحه فرود خاصی برای بازدید‌کنندگان اینستاگرام خود برپایی کنید و یا در مقصد لینک، برای گسترش کمپین فعلی و یا مطالب خود تغییر موقتی سپریدن دهید.
از آرم کمپانی خویش در جایی از مشخصات خویش کاربرد کنید به طوری که کاربران بدانند که این یک پروفایل رسمی برای کمپانی شما است.
یک هشتگ با نام تجاری ویژه بهاستراتژی بازاریابی در اینستاگراممشخصات خود اضافه کنید به طوری که کاربران بدانند که آن نام متعلق به شماست.مکان فیزیکی خویش را در صورتی که یک کسب و کار محلی هستید بیان کنید.مطمئن شوید که تصاویر، مطالب و محتوا‌های شما با ویژگی‌های محصولات دیگر رسانه‌های اجتماعی شما سازگار هستند.

بیشتر بخوانید: ابزارهای بازاریابی دیجیتالی کارا در بازاریابی اینترنتی
به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی و هشتگ‌ها در بیوگرافی اینستاگرام شما نمایه نیست و در جستجو پرتو داده نمی‌شوند. بنابراین به جای به کارگیری بیوگرافی خویش برای جذب ترافیک در جستجو، متعلق به برای بیان واضح آنچه اسم تجاری شما سپریدن می‌دهد و تحریک کاربران برای ورود به سایت خویش کاربرد کنید.

از ابزار‌های مناسب جهت ساده‌تر کردن امور برای راهبرد بازاریابی اینستاگرام خویش کاربرد کنید
شما می توانید در اینستاگرام تنها با به کارگیری اپلیکیشن اینستاگرام خود کامیاب شوید. با این حال، بسیاری افزار بزرگ دیگر نیز وجود دارند که می‌توانند به شما در صرفه‌جویی در سررسید کمک کرده و همچنین بینش بهتری درمورد عملکرد پست‌هایتان در پلتفرم بدهند.
یکی از ابزارهای چند منظوره ( Iconosquare ) است. این ابزار دستور دسترسی به حساب کاربریتان را از طریق مرورگر وب فراهم می­ کند، عکس ها و فیلم هایی که بیشترین تعامل را دارند پیدا می­ کند و اینکه چه کسی در حال فالو کردن ( پیگیری کردن ) و یا آن فالو ( دنبال نکردن ) شما هست را پی­گیری می­ کند.
ابزارهای سایر دربرگیرنده ( Schedugram ) ( برای برنامه ریزی پست ها )، ( INK361 ) ( یک افزار کامل خدمات برای مشاهده، برنامه ریزی و مدیریت پست ها ) و ( Piqora ) ( برای کمک به شما در پیدا کردن پست جذاب برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود ) هستند.





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: